Wednesday


JUS MANGGIS 100% NANOXAN ADALAH TANPA BAHAN PENGAWET, TANPA PEWARNA ATAU TANPA GULA DAN IANYA DARIPADA BUAH MANGGIS YANG BEBAS RACUN SERANGGA DAN BAHAN KIMIA

Manggis dikenali sebagai "Ratu Buah", mengandungi anti oksida semulajadi (xanthone) yang terbaik. Xanthones yang terkandung didalam kulit manggis menjadi pemangkin anti oksida untuk memberikan sistem imunisasi yang lebih kuat dan sehat.

Jus Manggis 100% Nanoxan Gold adalah tanpa bahan pengawit, tanpa pewarna atau tanpa gula dan ianya daripada buah manggis yang bebas racun serangga dan bahan kimia.

Apa itu "Xanthones" ?
Xanthones adalah sejenis kandungan polifenolik (anti oksidan) yang wujud secara semulajadi. Secara keseluruhan terdapat sebanyak 200 xanthones dan lebih daripada 40 xanthone yang efektif dan aktif terdapat di dalam kulit manggis. Ini menjadikan manggis sangat unik berbanding dengan buah-buahan lain seumpamanya. Xanthones dalam buah manggis 20-30 kali lebih efektif daripada buah=buahan dan sayur-sayuran lain. (Rujukan : University of Taipei, Taiwan)

Dalam setiap 30ml dos Jus Manggis 100% Nanoxan Gold terdapat tidak kurang 15mg xanthones. Ianya menjadikan Jus Manggis 100% Nanoxan Gold ini lebih efektif berbanding jus manggis yang lain. (Rujukan : Professor Wicha, Tokafoods, Thailand) 

Mangosteen the X-Factor part 5 - Cancer
Dr. J. Frederic Templeman, M.D. and Dr. David A. Morton, Ph.D. speak on the interaction of the Mangosteen with cancer cells


Mangosteen the X-Factor part 6 - Heart Disease
Dr. J. Frederic Templeman, M.D. and Dr. David A. Morton, Ph.D. speak on the interaction of the Mangosteen and cholesterol and heart disease

Mangosteen the X-Factor part 7 - Bacteria
Dr. J. Frederic Templeman, M. D. and Dr. David A. Morton, Ph.D. talk about the use of Mangosteen to battle infection, particularly addressing the fruit's anti-bacterial properties.


Para saintis antarabangsa telah menemui banyak khasiat perubatan daripada xanthones termasuk :
1. Anti penuaan
2. Anti radang pernafasan (menyokong tisu dan   

    fungsi sendi)
3. membantu mengurangkan tahap kolestrol
4. membantu mengurangkan penyakit kulit termasuk

    jerawat
5. membantu penjagaan mata
6. membantu mengelakkan masalah penghadaman

    dan sembelit
7. kajian menunjukkan xanthones dalam buah

    manggis sebagai anti kanser termasuk kanser
    payudara dan kanser prostat.
8. menyokong sistem kardovaskular yang sihat.
9. Penyakit-penyakit lain :

    Darah Tinggi, penyakit-penyakit berkaitan
    gastrik,kencing manis, sakit kepala/migrain, buah
    pinggang, jangkitan kuman dalam pundi kencing,
    stress, penyakit berkaitan gusi, sakit puan semasa
    PMS dan semasa datang haid, asma, influenza dan
    lain-lain.